Tuesday, May 06, 2008

How Clean Is Your Office..?

Saya suka menonton rancangan Kim & Angie 'How Clean Is Your House'..selain memberikan tips untuk membersihkan rumah, mereka juga akan membawa sample kotoran yang mereka temui untuk dikaji, dari situ mereka akan menerangkan bakteria apa yang terdapat dalam sampel tersebut. Tapi saya perhatikan mereka tidak menggunakan gloves ketika menyentuh sample tersebut..
Anyway, sejak akhir-akhir ini saya tersangatlah sibuk dengan kerja-kerja office dan kerja-kerja yang tiada kena mengena dengan office..so kebersihan office pun terabai..maklumlah...disini kami cuma ada 3 orang staff...(alasan lah tu)

Ini lah kekotoran yang saya sempat saya detect, DAN tindakan pun diambil dengan segera selepas mendapati ada bau yang tidak menyenangkan dari longgokkan sampah tersebut..ianya benar² mengganggu konsentrasi saya:
BEFORE:
Ini lah sampah yang busuk tu...

AFTER:


bangkai lipas..
BEFORE:

AFTER:
Bangkai lipas sudah dikubur..hehe

lantai berdaki..
BEFORE:

AFTER:
Waaa...bekilat OOoo...


Dan sekarang boleh lah saya bekerja dengan hati yang girang.

No comments: