Wednesday, October 06, 2004

MY TWO HEARTS THAT BEAT OUTSIDE ME.

Kalau ada yang bertanya apa yang bisa membuatkan hari saya yang paling 'buruk'menjadi hari yg meriangkan, hati yang saya yang keras menjadi lembut, senyum yang tawar menjadi manis...jawapannya adalah senyuman Acap & Adik. Tiada senyuman yang paling manis seperti senyuman dua insan kecil yang saya ibaratkan 'jantung yg berdenyut di luar diri saya'.

'Ana,..laughter is the best medicine, you know that..'
'well, not for me...you may see me laughing..but inside, my heart is crying like hell. You know what is the remedy? to see my boys smiling'

Ada hal yang dalam hidup saya yang tidak dapat saya gambarkan dengan kata². .iaitu melihat Acap & Adik membesar.

Semalam Acap menunjukkan saya yang dia telah bisa membuat 'air ais'.
Menurut Acap:
Mula² campur air mangga sama air putih. lepas itu kasi masuk dalam peti sejuk. Biar lama-lama. Nah..jadilah macam ini (sambil menunjukkan hasilnya)

Adik semakin pintar melukis, dan ada satu lukisan adik yang saya simpan di office ini. Adik telah melukis ikan NEMO. Saya telah berjanji akan membelikan fail untuk menyimpan lukisan Adik. Even Da Vincci's Mysterious Monalisa has failed to impress me.

suatu hari, Acap terlihat saya menangis,
'Umi nangis?'
'ndaklah, umi sakit mata'
'Jangan nangis..Acap ada..hati umi ndak sedih kan'

I TOLD YOU, NO POET COULD HAVE PUT IT BETTER

Last night, when sleep finally overcome them..i whispered something like any mothers would say to their little angle(s)...

'GOOD NIGHT ACAP, UMI LOVES YOU'
'GOOD NIGHT ADIK, UMI LOVES YOU'

-Ana

No comments: