Friday, May 14, 2004

MALAM KE-7

Bila subuh mejelma barulah mata ini menjadi layu...entah apa yg membuatkan saya gundah gulana seperti itu..perasaan ini tidak enak sekali..seperti memakan 'kerabu sayur peria'..Saya suka memakan kerabu pucuk paku..

Jam 7.00 pagi saya pun bangun walaupun hanya sempat tidur dalam 2 jam. Hari pertama kami ke Jurong Park. Bagi saya tempatnya biasa sahaja kerana saya pernah ke tempat yg lebih bagus lagi iaitu di Taman Safari Indonesia. Lagi pula ada di antara burung² yg di pelihara di sana banyak terdapat di rumah suami saya. Acap & Adik cukup excited melihat 'pingu' di depan mata mereka.

Selepas ke taman burung kami melanjutkan lagi perjalan ke Taman reptilia. Saya dapati setiap kali masuk ke taman² ini kami harus membayar harga tiket yg tidak berbaloi jika di convertkan ke ringgit malaysia, namun setelah memikirkan percutian kali ini telah disponsor oleh mertua saya, maka saya pun menerima semuanya dengan ridho...

Di reptilia park juga tidak banyak yg menarik...ditambah lagi dengan keadaan persekitaran yg agak kotor membuatkan kami merasa agak hampa. selain buaya, ular dan biawak yg biasa kami lihat, kura² species yg pernah kami pelihara juga terdapat di situ. Teringat saya kura² kami yg bernama LOBO & LOLA...di manakah mereka..

Petang menjelang, kami pun ke station MRT untuk pulang..dan tidak lama bapak mertua saya telah menunjukkan SMS yg baru dikirim oleh suami saya di Jakarta:

Pak, apa si ana udah tau kalo kakeknya di kampung udah meninggal. Tolong kabari ana, karena auntinenya engga bisa hubungin dia.

Membaca berita sedih ini telah membuatkan semangat saya jatuh sama sekali...tanpa membuang masa saya pun bergegas ke public phone..dengan coins yg ala kadar banyaknya saya pun mencoba menelefon handphone makcik saya/ telefon rumahnya/ telefon bapak saya/ telefon makcik saya..saya seribu kali sayang ditelan pahit dibuang sayang...tidak satu pun line yg berjaya menghubungkan saya dan keluarga saya...saya sangat kecewa. Akhirnya saya nekad menelefon suami saya di Jakarta:

Me: yank, apa itu benar beritanya? siapa yg kasi tau? kenapa aku engga di kabari?

suami-saya: Iya benar, dr. Adidah yg telepon aku dari singapur karena kalian di sana engga bisa dihubungin. Ijah juga coba telepon kamu tapi gak bisa masuk.

Me: :-( aku udah coba telepon ijah, tapi linenya enggage mulu.

suami-saya: jangan sedih ya.

Me: :-(

No wonder i couldn't sleep last night... Malam ini adalah malam ke-7 kenduri arwah. Al-Fatihah buat arwah datuk saya.

No comments: