Thursday, May 20, 2004

KESAN DARI SAYA YG TIDAK SIHAT

Seperti mana yg anda sedia maklum akan kejadian yg berlaku pada diri saya boleh dikatakan hampir² meragut rumput di tepian pantai...maksud saya meragut nyawa..iya...itulah hakikatnya..

Kesihatan saya dalam minggu ini tidak memuaskan...bolehlah diberikan gred C..nasib baik tidak D..apalagi F..kalau F itu...em..jawabnya..*tuuuuuuuut*..

Rupa²nya sahabat handai di opis ini juga menyedari akan ketidaksuburan...i mean ketidakceriaan diri ini...mereka mengatakan...seolah² ada sesuatu yg hilang dalam hidup mereka...bagaikan malam tanpa bintang...bagaikan pagi tanpa matahari...bagaikan nasi panas tanpa ikan masin..atau telur masin...+ bambangan..ikan bakar..Oh tidak....terasa sangat laparr!....hmmm..nyum...nyum...
Ehem!
Berbalik kepada topic sebenar, ternyata begitu kuat sekali side-effect yg saya alami sehingga melibatkan rakan se-opis saya...engineer yg alpa yg selalu dibuli oleh sayalah yg paling terasa..kerana dialah tempat saya melepaskan batuk di tangga...dalam erti kata lain melepaskan geram..

Hari ini juga adalah 'Hari ini dalam sejarah', (seperti rancangan RTM zaman agogo dulu) Buat pertama kalinya vietnam-beef-noodle-soup-kegemaran-saya yg saya order tidak habis...ini sangat ganjil...(sayup² kedengaran soundtrack 'Twilight Zone'..ninu ninunu..bukan lagu TECHNO 'twilight zone' by 2 unlimited tu..)

Tiba² saya teringat satu peristiwa yg tidak ada kena mengena dengan topic, ketika itu karnival sure heboh diadakan di KK:

Situasi: Panas membara..berapi²...ketika turun dari van saya mencapai sebatang payung warna warni seindah pelangi..keadaan sangat panas....maka saya langsung sahaja membuka payung tersebut...tiba² mama saya memandang dengan pandangan yg aneh... seolah² ada taik hidung tekeluar dari hidung saya..

Me: Kenapa mak?

Mama-saya: Kenapa kau pakai payung tu?

Me: (Adakah saya berdosa memakai payung??..) Kenapa pula?

Mama-saya: cuba kau tengok di atas payung..

Me: (dengan adengan slow motion saya pun memandang ke atas payung...ibarat seorang puteri yg kesilauan dek silau matahari...) aaaaaaAAA...tidakkkkkkkk...siapa punya angkara ni???

Mama-saya: Haah haaa...itulah main ambil jak

Adik ketika itu di sebelah saya pun berkata dengan selamba..

Adik: Umi, adik tu yg gunting payung umi.....la la la

Me: Why bebeh! why???? Meri beta sapna inspektor shahab kaho naho...WHYYYYY!!!!

saya pun serta merta menutup payung tersebut..walaupun terpaksa bertarung dengan kehebatan cahay ultra voilet yg boleh dikategorikan dalam tahap boleh memasak 'scramble egg' dikepanasan seperti itu...(waduh, itu panas sekali) <--menjawap (iya pak karto..itu memang panas..mau coba ya?) hmm...i wonder...siapa pak karto??
[Ana, wake up! cut the crap!]

Maaf saudara saudari sekelian, inilah akibatnya memakan ubat sebanyak 4 jenis...aduh..badan ku dipenuhi TOKSIN...i need a break.....*gedebuk*


Note: Buat suami saya yg akan berangkat ke Tanah suchi untuk mengerjakan umrah 21 hb ini, semoga selamat sampai dan pulang, saya doakan ibadahnya diterima Allah s.w.t..maaf, ndak dapat ikut sekali..Insya'Allah panjang umur dan murah rezeki di waktu yg lain. C yA Bebeh!

No comments: