Thursday, May 27, 2004

ADIK PERGI LABUAN

Kegeraman saya ini bermula apabila mendapat berita yg adik saya di Wilayan persekutuan Labuan (wah..detail) telah jatuh sakit..sebenarnya telah jatuh pengsan...(sikit² sakit!..hmm...)Ini telah menyebabkan kedua ibu bapa saya dilanda resah..gelisah...pening..Migrane..PMS(<---hmm..ini saya)..

Disebabkan saya tidak dapat bercuti pada hari ibu dan bapa saya akan berangkat ke sana (mau juga dijemput..) maka si adik @ asadik terpaksalah diajak ke sana..nasib baiklah tambang pesawatnya murah iaitu sebanyak RM73 untuk return tiket..aduh kiut sungguh harga tambang itu...hmm..

Pagi² lagi Adik telah bangun dengan semangat yg berkobar²...dan memakai baju barunya yg sangat bergaya sekali...dengan beg Nike kecil di belakang..dan topi berwarna 'beige'..Adik pun bersedia untuk ke Labuan...

Adik: Labuan, here i come..the little rascal is on his way..! (seharusnya berkata ini..supaya lebih menarik)

Sebelum berangkat saya telah menyediakan susu coklat di dalam botol susu..tetapi..

Adik: Umi, adik ndak mau minum susu..adik mau pi airport ni..adik ndak sempat minum...dalam kapal ada makan..

Me: adik...di kapal minum oren saja..mana ada makan...sekejap saja tu..

Adik: ada bah..macam hari tu..

Me:hmm..jadi siapa mau minum susu ni..

Acap: hishh..mari..kasi Acap... Acap saja minum...

Me: eee..ndak malu...

Setelah itu, mama, bapa dan adik@asadik pun berangkat ke Labuan...dan sekembalinya adik dari Labuan, adik telah membawa balik banyakkkkk cerita...seolah² dia telah berada di labuan selama 10 tahun lamanya...

TO BE CONTINUED

No comments: