Thursday, April 22, 2004

SIAPA YG BIRTHDAY?

Kemarin adalah birthday mama saya. Sebenarnya saya ingin berpura² tidak tahu akan hari istimewa ini. Walaupun mulut ini sudah tidak tahan lagi untuk mengucapkan "Happy Birthday Makkkkk!!!!!!" sambil melompat² keriangan, seolah² saya yg birthday..padahal birthday saya masih lama iaitu 9 DISEMBER..ingat ya saudara saudari 9 DISEMBER..ehem...masih lama..masih sempat untuk mengumpul duit membeli hadiah saya..Ndak payah lah susah² kasi handphone pun saya terima..saya ndak pilih brand..NOKIA pun saya terima juga..ok!

Sedang saya memendam rasa untuk mengucapkan heppi besday tiba² ibu saya pun menelefon saya:

kring! kring!

Me:Hello, *tuuuuut* Development..Good afternoon..

mama-saya: Na, sudah kau lunch?

Me: Belum, napa?

mama-saya: mama sudah lunch tadi sama adik & bapa. kau pigi lah lunch sama kawan kau..

Me: Bah ok lah..

mama-saya: Tadi bah, kawan mama buat suprise di office..

Me: OOo (alamak..macam mana mau 'pretend²' ni ) emm..

mama-saya: Dorang kasi beli kek

Me: erk (Bersalahnya diri ini....) Maa..em..Heppi besday!

mama-saya:hehehehe..tadi mama nampak kek..macam sedap

Me:OO..bah buli bah..nanti beli (hmm..ndak suprisenya daku)

mama-saya:hehehehe...

Me: Bah, lepas kerja la aaa...

Selepas kerja kami pun berpakat untuk makan di luar demi menyambut birthday mama saya..sebenarnya saya ingin membawa mereka makan sate..tapi adik dan acap mengatakan:

Adik & Acap: KFC!!! KFC!!!

Me: Macam jak kamu yg besday...

Adik: Adik yg punya besday!!!

Me: er..OK! [malas mau gaduh..:( ]

Dan kami pun bercadang untuk ke Wawasan Plaza.

mama-saya: ala..mau beli kek yg di Multi bake..sedap tu..

bapak-saya: ih..buat apa lah kek tu..bikin gemuk

Me: ala..ndak ada lah kek (macam saja saya yg besday)

HAPPY BIRTHDAY MA!

No comments: