Tuesday, April 13, 2004

Misteri kehilangan cincin perkahwinan saya...

Kemarin pagi sewaktu hendak pergi ke opis seperti biasa proses akhir untuk saya melengkapkan diri ke opis diakhiri dengan memakai jam + cincin..Ketika hendak mengambil cincin perkahwinan itu saya dapati cincin tersebut tidak ada di dalam kotak cincin yg biasa saya gunakan untuk menyimpan cincin berkenaan...dan ini telah membuatkan saya panik...Saya pun menarik napas yg panjang dan dalam...seolah² ingin melakukan yoga...dan menutup mata kemudian cuba 'flash back' untuk memastikan di mana sebenarnya tempat terakhir saya menimpan cincin terbabit. Namun ingatan saya masih sama...iaitu saya menyimpan di kotak cincin itu...saya pun mencoba untuk mencari di dalam beg...tidak ada....di dalam laci...tidak ada....di dalam beg adik....tidak ada....di dalam kotak mainan Acap & Adik...tidak ada...:-( kehilangan ini penuh misteri sekali...

Saat itu saya seakan merasa ada kekosongan di jari jemari saya ini..perasaan takut mula melanda diri...saya mula memikirkan kemungkinan yg ada...dan mula memikirkan kedai emas mana harus saya pergi untuk menempah cincin perkahwinan saya yg hilang exactly seperti yg asal...termasuk kos² nya sekali..kesedihan itu berpanjangan selama di opis apalagi memikirkan cincin itu bukanlah cincin biasa...:-(

Sekembalinya saya dari opis, saya tanpa membuang masa meneruskan pencarian saya....dan setelah beberapa jam saya pun berputus-asa..

Tiba²...dalam saya kehampaan yg teramat sangat...Asadik datang menghampiri saya sambil memegang patung barneynya...dia pun bertanya

Adik: Napa umi macam penat?

Me: (sambil memandang adik tanpa mengharap) Dik, umi cari cincin umi...Adik nampak..?

Adik: Ada...Semalam adik main...tapi Adik sudah simpan...

Me: Whatta??!! Asadik...(tidak mau kelihatan menggertak..harus bermanis²)..adik..:-)...adik simpan mana? Adik ingat kah?

Adik: Mari sini..sini..ikut Adik..(Kemudian menunjukkan tempatnya-di sebuah kotak kecil yg penuh dgn nota² kecil)

Me: Sini ? (mencari dengan harapan yg tinggi....akhirnya) AAAA...Yahuuuu...jumpaaaaaaaaaa....labamba...ewah...(sambil berjimnastik ria)

Adik:-)..Adik bukan kasi hilang...Adik main saja sekejap..Adik sudah kasi balik...Umi marah ka?

Me: Ndak marah...lain kali jangan main cincin umi ok...kalau hilang nanti bapa marah...

Adik: OK..:-)

Saya pun langsung merebahkan diri ke atas katil...dek kepenatan mencari cincin perkahwinan saya..

Misteri kehilangan cincin perkahwinan saya pun terjawab.

No comments: