Thursday, March 25, 2004

Mana baju Acap?

itu lah pertanyaan Acap kepada saya ketika mencari bajunya baru² ini...dan disebabkan saya pun masih konfius perihal baju yg dimaksudkan..maka saya pun mengatakan mungkin baju yg di cari itu sudah saya berikan kepada sepupu saya yg masih kecil di kampung yg bernama Icham.

Rasanya Acap tidak puas hati dengan penjelasan saya maka wujudlah conversation seperti yg di bawah ketika saya di dalam bilik tidur:

Acap:kenapa umi kasi baju Acap sama Icham?

Umi: Acap...tu baju ndak muat lagi..

Acap:Umi ndak tau ka kita org miskin.Kalau umi kasi baju Acap, kita lah yg kesian.

Umi : biarlah..bukan muat lagi.

Saya pun beredar ke toilet sambil memberus² lantai..

Acap:(masih ndak puas hati) Umi ni..kalau nanti umi mengandung..lepas tu dapat baby..apa tu baby mau pakai..kesian la baby teda baju...

Umi: huh!...apa la Acap ni...mana ada baby lagi la

Acap: Kalau bah..kalau umi mengandung bah..kalau umi ndak sedar umi mengandung...macam manalah?

Umi: erk...Acap.. adakah ini benar kamu yg berkata²..oh anakku..kamu sungguh 'marveles' dalam berkata²....[ hmm..bukan berkata seperti ini sebenarnya, tetapi seperti di bawah..]

Umi: erk..Acap ni..he he...pi bawah tempat ibu..umi mau kasi bersih toilet..

Acap:(turun bawah)

Umi: la la ..riangnya hati..membersihkan jamban...

Acap:(naik semula)..Umi..Acap tadi tanya ibu..ibu bilang Acap buli ada baby...
tapi Acap mesti mau ada orang gaji juga..

Umi:(dalam hati: layan sajalah..syok juga)..ooooooh...buat apa ada orang gaji

Acap: (dengan riak wajah yg serius)...untuk masak..jaga baby...kalau malam² Acap lapar..orang gajilah masak...nanti umi penat macam mana?

Selepas mendengar kata² Acap saya pun bermain² mengatakan akan mengambil baby yg selalu saya nampak di tepi jalan dekat opis saya..[kami selalu melihat baby berikut bersama ibunya..dengan pakaian yg kotor. saya sering mengatakan kepada Adik hasrat untuk mengambil baby tersebut...]

dan ketika mengatakan demikian..Adik pun berpaling ke arah saya...dengan pandangan yg tajam...dan terkeluarlah dari mulutnya

Adik:.."Adikkk...tidaaakkk...mauuuu..mauuu mauuuu (dengan echo)!!!"

No comments: