Wednesday, March 10, 2004

Kepenatan yg tak terhingga.

Tidak ada kata² yg dapat men'describe'kan kepenatan saya hari ini.Pagi² lagi kepenatan saya bermula di pusingan-1, iaitu dengan acara membangunkan Acap..kepenatan berlangsung dalam setengah jam dan bersambung lagi dengan kepenatan yg ditambah dengan kesakitan ketika memandikan Adik apabila dipukul dengan gayung..ini adalah disebabkan Adik tidak mahu memberus gigi...dan saya telah memaksanya...:(

Kemudian di pusingan ke-2, suami saya telah menyuruh saya membuka bank dengan kadar yang segera di mana saya telah disuruh membuka a/c bank di Bank Bumi.Ini berikutan dengan penggabungan bank M'sia-Bank Bumi & Bank Niaga-Indo.Maka untuk melancarkan lagi perjalanan duit Rupiah ke Ringgit maka saya pun berjalan kaki sejauh 1 km dengan kasut tinggi saya, ditemani oleh ibu saya sebagai pengiring...dan syukurlah saya tidak perlu menunggu lama dan berdepan dengan pekerja bank yg eksen kali ini...:P dan setelah itu saya menyempatkan diri minum..dan makan yg ala kadar di center point, hmm...tidak perlulah saya sebutkan lagi di mana tempatnya....menunya..teh tarik c ping kaw² dan nasi briani + kari daging untuk menambah tenaga yg hilang dek kepenatan tadi...dan perlumbaan diteruskan lagi....i mean..perjalanan...iaitu ke..

pusingan ke-3, saya baru teringat bahwa saya telah berjanji untuk menemani Miza untuk ke center point...dan dengan kelajuan 0.05 per saat saya telah sampai di office..dan...Miza mengatakan dia ingin me'reload' hanpon..maka saya dan Miza berjalan sejauh 115 langkah arah tenggara opis untuk ke tempat reload yg murah bagi celcom...ini hanya mengambil masa 5 minit, dan kami kembali lagi meneruskan perjalanan ke centre point tempat persinggahan saya di pusingan ke-2 tadi...fuh!...dan saya dengan baik hatinya telah menemani Miza untuk meronda² di kedai² kasut, baju dan kedai menjual kad...dan hasilnya.. kami merasa sangat dahaga, maka kami pun duduk di Yoyo cafe sambil meminum ice cokelat...dan bercerita..dan..minum..dan bercerita..dan minum...dan...tidak sedar yang jam telah menunjukkan pukul 2.15 pm..hmm...sudah lambat 15 minit.....dan kami pun..bercerita...dan minum...dan bercerita...dan minum lagi.....Kemudian setelah merasakan kami hanya membuang masa di centre point, kami pun pulang dengan keriangan dan kepenatan...terutama sekali....saya...iaitu saya harus menaikki beberapa anak tangga sebelum sampai ke tingkat-2 sedangkan miza hanya di tingkat-1.Miza pun mentertawakan saya..dan saya pasrah.

dan ketika saya membuat posting ini purchase officer kami telah menyuruh saya men'fax' 3 keping dokumen...dan engineer kami pula telah menyuruh saya menaip susunan drawingnya...dan saya tidak mengendahkan mereka..saya mengatakan tugas tersebut tidak ada dalam scope kerja saya...dan mereka telah mengugut untuk mencederakan saya..dan saya telah menelefon boss...dan boss menasihati saya agar menelefon polis...tetapi setelah menelefon polis, polis pula tidak mempercayai kata² saya..dan saya mengatakan saya akan menyaman mereka...!!

hmmm.....I need a break...

No comments: