Friday, March 12, 2004

Hari yg kurang ceria.....:(

Hari ini Acap & Adik di rumah saja.Bapa pula kurang sihat mau ke masjid, jadi untuk jemput saya pulang pun bapa ndak larat mau pi sini.Di opis inilah saya menghabiskan waktu rehat yang panjang ini...dengan rasa sedikit hampa..:(

Rambut adik sudah kena potong, jadilah dia adik a.k.a asadik botak...Cubalah waktu pulang kemarin saya bawa digicam..boleh tunjuk bagaimana kreatifnya si Adik..wuhuehue...waktu mau bawa Adik gunting rambut petang kemarin pandai pula si Adik tutup² rambut mau cover part² yg botak tu...malu la tu....wuhuehue....sapa suruh gunting sendiri :P...

Hari ni saya bercadang untuk off handphone one whole day kerana saya bercadang untuk merajuk tahap tidak 'serius' dengan suami saya.... tetapi saya takut sekiranya boss akan menelefon saya, maka saya pun meng'on' handphone...dan saya pun mendapat sms yg gembira dari suami saya...dan saya pun tidak jadi merajuk...tetapi saya masih kurang ceria...why?? oh why??

Sejak 3 hari yg lalu pula saya sering batuk²..telah bermacam² ubat yg ditelan...ubat batuk cap ibu dan anak..ubat batuk cap kelapa laut afrika...ubat batuk strepsil...pil chi ki teck on...sebut saja apa...semua telah ku coba..namun hasilnya sangat mendukacitakan...

Sebenarnya batuk ini semakin menjadi² setelah semalam saya membaca buku doraemon untuk Acap & Adik..dan saya harus bercakap seperti suara nobita, doraemon, giant, sinyo dan sizuka...dan saya sangat penat sehinggakan saya telah membaca buku tersebut dengan menggunakan suara nobita sahaja..dan ini tidak dipersetujui oleh Acap mahupun Adik..mereka mengatakan saya harus mengikut konsep yg ditetapkan oleh mereka iaitu mengkategorikan suara² yg ada dibuku itu mengikut watak masing²....dan saya tidak bersetuju dengan saranan yg diberikan....lalu saya pun mengatakan jika mereka tidak boleh berkompromi, saya akan mengambil tindakan dengan menutup lampu dan tidur...dan belum pun sempat saya menghabiskan kata² tiba².....

"Zappppp..banggggg!!" [Sebuah kereta mainan telah dilempar kuat...menepati sasaran iaitu..tepat di dahi]

[Me]:"Adoiiiiii"

[Adik]:"Siapa suruh jahat!!"

[Me]:"Waaaaaaa..sakit bah!..kasi tau bapa tua...waaaaaa"

[Acap]:" HHHAAAAA hhhhaaaaaaa hhhhAAAAA...(^_^)

[Me]: (T_T) sedih...isk..isk....uhuk..uhuk!!!..uhuuuUUkk!!!

hm...sekarang barulah saya tahu kenapa saya kurang ceria...
I miss my boys...

No comments: