Wednesday, February 18, 2004

Mo Far Kor

iya..itulah makanan favourite saya.Ia juga dikenali dengan nama 'taik hidung masin' sekiranya kami sengaja tidak ingin meng'share' Mo Far Kor ini.Sudah lama saya tidak menyantap jeruk buah ini.Ini adalah makanan yang sangat famous semasa zaman saya jadi pelajar...ia boleh didapati dalam pack plastik dan juga botol....
dan tadi ketika waktu lunch, saya sempat meng'window' shoppingkan diri ke watsons untuk melihat apakah barang yang bakal dibeli sekiranya saya telah mendapat gaji.Ketika saya sampai ke ruangan makanan saya merasa diri saya sedang diperhatikan oleh seseorang....namun di baris tempat makanan itu tidak ada orang lain di sana..yang ada cumalah saya dan makanan²....saya tidak pasti adakah itu perasaan saya sahaja atau di watsons itu sendiri berpuaka...mereka sengaja menakut² pelanggan supaya tidak orang berani ke watsons lagi dan watsons bankrap dan tempat itu kosong..dan jadi lah ruang kedai itu ....the haunted shop......atau.....ada peminat misteri yang tidak sempat memberikan hadiah valentine's pada 14 Feb lalu......hmm..sungguh misteri sekali....
Sekali lagi ketika saya hendak mengambil coklat Kit Kat yg ada caramel didalamnya..iya sedap tu..saya tau...yang bersalut coklat putih pun sedap...tiba² saya terlihat seorang jejaka yang sudah lama hilang dari pandangan mata....seorang jejaka yang sangat kacak bertali leher..dan berkot...waduh..waduh..ganteng sekali cowo ini kata hati ini.....dengan rambut disikat rapi....dalam hati..saya sangat kenal jejaka ini....dan...tidak lain dan tidak bukan dia adalah.....JEJAKA MO FAR KOR..KOR...KOR.....
yes...dialah jejaka misteri itu....sudah lama sekali saya tidak merasa Mo Far Kor ini...rindu rasanya..rasanya yang masam masin...nikmat sungguh...seperti rasa taik hidung...(teringat mas kecik² dulu pernah TERmakan...termakan bah..bukan sengaja)...
dan..tanpa membuang masa lagi saya terus mengambil 2 bungkus Mo Far Kor...dan terus ke kaunter dengan senyuman gembira."La la la la...riangnya hati ini..."sambil menyayi-nyanyi...saya perhatikan cashier di depan saya merasa curiga akan keriangan yg terpancar di muka saya...maklumlah dengan muka yang sangat riang ini...pasti mengerikan sesiapa saja......tiba².....

cashier:gila apa ni urang.......

saya:apa?? ulang balik dulu apa ko cakap...kau bilang aku gila kan...kau tau ka ini apa??? (sambil saya menunjukkan 2 bungkus Mo Far Kor di tangan...) Ini Mo Far Kor bah ini..Kau tau??

cashier:ala..macam la aku heran muka si Mor Far Kor ni...lawa lagi muka boipren aku yang kerja potong ayam di restoran nasi ayam RM2.80 sen.

saya:*tut* apa kau ingat nasi ayam RM2.80 sen tu standard ka?..cuba lawan la nasi ayam vietnam papermint....kurang asam betul aaa......

cashier:tambah asam :P

saya:What?? *%#@*!^&*)

*Maaf penulis harus berhenti di sini sebab tidak dapat mengawal emosi yang tertekan disebab kan seorang cashier yg laknat..... *

p/s:Mo Far Kor boleh di dapati di pasaraya berdekatan anda.






No comments: