Thursday, February 19, 2004

Cerita kanak-kanak versi si Ana

Sebenarnya saya paling tidak suka bila anak² saya menyuruh saya bercerita..tapi sekiranya saya tidak bercerita akan tercetuslah perang dunia ke-10 di dalam rumah saya.Tapi yang ndak bestnya bila saya bercerita anak saya akan berkata
"Ala..teacher Acap sudah cerita bah tu...umi ni ndak pandai bah"

What the...mm..Bersaaabbbbarrr sajalah..

dan terpaksalah saya mereka cerita yg jauh menyimpang dari cerita sebenar ini adalah disebabkan anak² saya selalu menyampuk bila saya bercerita..hasilnya..

Pada suatu hari..ada seekor rabbit yg sangat comel dan cantik.

[Acap + Adik]:Apa nama tu rabbit umi?

[Me]:em...nama dia...

[Acap + Adik]: nama dia si Ali la....

[Adik]:..iya Ali la..

[Me]:well okay..nama rabbit dia si Ali...disebabkan Ali ni comel dan cantik dia suka menyombong depan kawan² dia

[A&A] :Apa tu menombong?...

[Me]:Menyombong bah...menyombong tu....em...eksen...ok... binatang yang paling dia suka kasi sakit hati ialah kura²

[A&A]: Oooo..kura² kita dulu pun ada kan mi...kura² kita mana suda mi?...umi..UMI!!!....

[Me]: kura² kita sudah kan kita kasi lepas di beach...shut up!! dengar bah dulu ni cerita....

[A&A]: &*^%$#* punya UMI....

[Me]: waaaaaaaaa..waaaaaaaaa....

[A&A]: ceritaaaaa...ceritaaaaaaaa......

[Me]:isk..isk..lepas tu kan ada suatu pertandingan di hutan tu...pertandingan lumba lari...apalagi si Ali ni bersemangat lah mau ikut..termasuklah si kura²

[A&A]: apa nama kura² dia?..

[Me]:Not again....si Abu..iya..nama dia si Abu

[A&A]: Adakah nama kura² Abu??? ..

[Me]: dalam hati - jadik..yang rabbit nama Ali tu apa hal??? ...hmm...sambung...or....sleep (nada menggertak)

[A&A]:crita...CERITA!....

[Me]:lepas tu..... sewaktu bertanding... si Ali pun laju lah berlari...sampai tertinggal si Abu di belakang....kesian si Abu..

[A&A]:Sekian juga tu umi ....

[Me]:iya sekiannn.....lepas tu bila jauh sudah si Ali ni pun berhentilah rehat..dalam hati dia..mesti si Abu ndak dapat kejar aku..kaki dia pendek...jalan pun lambat...lebih baik aku tidur....

[A&A]: kenapa dia ndak makan carrot?..mana boleh dia tidur...dia mesti lari.....

[Me]: mestilah....sebab dia mengantuk....

[A&A]: dia penat ka?

[Me]:iya!.. si Abu pula terus saja berjalan sampai lah dia di depan si Ali...dan akhirnya dia menang...

[A&A]:Mana boleh...Ali tu rabbit..rabbit tu comel..nanti dia kesian...kura² tu kecil...mana boleh dia lari..Acap ndak pernah nampak kura² lari...

[Me]:xyzfduhabams?!!??.....OKKK OKKK!!! Rupa²nya si Abu belum sampai garisan penamat...si Ali pun apalagi pecutlah...dan "SI ALI" menanggg...lepas tu dia dapat hadiah..yeee..yeee..habissss!!!..akhirnya!!!...habisss cerita!!....

[Acap]:Umi..Acap pun kalau hari khamis ada lumba lari...Acap selalu menang...tapi teacher tiada kasi hadiah...kenapa?? Kenapa?? KENAPA BAH UMI?????" UMIIIIIIIIIIIIIIII..................*gedebuk*.....*debushhhhh.!!!*...

[Me]: Pengsannnnnnn.......

Moralnya...di zaman moden ini..belilah vcd cerita kanak² yg ada dijual di kedai vcd sekiranya anda tidak mahu menerima nasib yang sama seperti saya.belilah yg original.

No comments: