Monday, February 16, 2004

Kerja..OO..Kerja...

Sebenarnya sejak hari jumaat lepas ada sesuatu yang sedang berlari² anak di dalam benak ini...
Hari jumaat lalu, selepas pulang dari office saya telah mendapat panggilan dari makcik saya..iaitu babu tipah...iya itulah makcik saya yang glamer dengan phrase "tipah tertipu" ataupun "tipu tertipah" ini...(Mohon ampun wahai makcik kesayangan-takut ketulahan) Sebabnya adalah..ada tawaran kerja di TM NET...adus...saya suka..mau...ingin...
Namun, kesedihan pasti akan melanda diri ini...karena saya sangat happy bekerja di sini..walaupun gajinya tidaklah seberapa...apalagi dikelilingi oleh sahabat handai yang sangat baik budi bahasa..boss yang baik hati...waduh..waduh..bagaimana harus aku terima ini semua...sungguh berat sekali untuk aku meninggalkan semuanya....pasti si boss akan merasa sangat sedih kehilangan PA yang sangat baik dan amanah (perasan!)...
hm....tapi barulah aku sedar....
yang aku...belum pun apply jawatan itu....malah application latter, resume, sijil² masih berada di dalam fail......sungguh memalukan sekali...

No comments: