Monday, February 16, 2004

I hate Monday

saya ambil quote "Garfield" hari ni sebab.. memang monday ini sangat membosankan.Hari isnin atau hari 'satu' mengikut panggilan nenek saya di kampung memang selalu disambut dingin oleh majoriti umat manusia..as for me, hari satu di office adalah:
a) hari untuk saya meng'punch' card untuk staff 2nd Floor.
b) hari saya membuat kopi yang mana hari isnin adalah giliran saya.
c) hari saya membuat filing documents + bank statement.
d) Boss selalu masuk office hari ini.
Selain dari sebab di atas saya rasa setiap kali masuk hari isnin saya terasa lama betul mau tunggu 4 hari berlalu untuk ke hari sabtu....tapi usually bila sampai hari jumaat saya mesti rasa happy...
Sejak zaman sekolah rendah sehinggalah zaman jadi ibu² ni...aisey...sebabnya..hari jumaat waktu rehat lama..sempat tidur² lagi...lagipun besoknya hari sabtu...Kalau di office waktu rehat hari jumaat boleh jalan² pergi center point, waktu rehat kami dari jam 12 tgh-2 ptg.2 jam bah..Tapi waktu zaman sekolah tiap hari jumaat saya malas tengok TV sebab..em...banyak rancangan nasyid dan.em..ceramah agama.."Ya Allah ampunkan hambamu ini...aku memang naif waktu itu.." em..tapi masa tu saya masih kecil lagi..belum arif soal hukum hakam agama..em..sebenarnya sekarang pun masih mencoba dan coba lagi untuk meng'improve'kan diri...buktinya saya suka dengar lagu Raihan..Rabbani...well, at least ada improvement la juga...
Oklah...and now...it's 'neskopi' time...




No comments: