Tuesday, February 24, 2004

Ini benar² kejadian..

Sebenarnya bila bercerita tentang hal² yg menyeramkan saya akan lebih bersemangat untuk bercerita ketika malam jumaat di saat bulan sedang mengambang....sambil kedengaran bunyi anjing bersahut²an dari kejauhan...kata orang inilah saat² yg sangat 'afdhol'.

Kejadian ini masih segar di dalam ingatan ini..sesegar daging lembu yg baru disembelih sewaktu hari raya aidiladha yg lalu...sungguh segar daging itu...em.. ingatan itu....

Saya masih ingat lagi...ingatan saya merangkak ke tahun 2000......Somewhere in Indonesia....di sebuah kawasan perumahan......
*bayangan kabur dan sedikit kilauan bintang*
*soundtrack:bunyi harp dimainkan....treng...treng...treng...bila .larut malam...

...jam menunjukkan pukul 10.00....anak² sudah lama melabuhkan diri di persada mimpi...sedangkan saya masih ghairah untuk menonton rancangan hiburan yg dijangka akan habis beberapa minit lagi....Suami saya masih belum pulang lagi....berat mata yg memandang berat lagi bahu yg memikul.....disebabkan mata yg berat itu....saya pun tanpa menyedari telah....krohhh...krohhhhh....[sambil mengigau kecil]....
Tiba² tok...tok....tok........"siapa tu.....slurp..[sambil mengelap air liur]"
dengan confidentnya saya pun membuka pintu bilik...dan...
oh..suamiku...dan saya pun terus men....nutup pintu bilik dan menyambung kembali tidur yg tergendala.....
Belum pun sampai berapa detik...tiba² saya merasa ada tangan yg sedang menggoyang² kan kaki saya....
[Me]:"waduh..suamiku ini...main manja² kok tengah malam begini..."
tapi aku langsung tidak memedulikan tindakan ala² manja gitu...tidak lama kemudian..
[Me]:"aik apa nih??"
makin lama makin banyak tangan yg menggoyang²kan badanku....bukan hanya setakat itu malah ada tangan yg mencubit² tangan dan kakiku....
[Me]:"apa benda ni..."
saya menoleh kiri dan kanan sama sekali tidak ada apa²...
saya pun terus semakin rapat ke tempat anak saya yg sedang tidur...sambil menutup mata....kemudian saya terdengar bunyi......bunyi TV di on & off berkali².....saya pun coba berpaling ke arah tv...

[Me]:"waaaaaa...wa...apa benda ni...siap main tv lagi.."

rasa takut mulai bergelora.....namun semakin lama...semakin perasaan itu bertukar menjadi geram.....geram dengan tangan² kecil..geram dengan anak² halimunan yg melompat riang gembira di atas katil...kalau seekor ndak apalah.....ini....ada lebih kurang 10 budak hitam..em....halimunan.
Rasa geram mulai berkobar².......dan.....dengan kecepatan 0.5 saat saya berpaling ke belakang...dan...
"swzaaaaaaaap....." seperti tangan seorang anak kecil berumur 4-5 tahun ada di genggaman saya....
"huh??" dan kelihatan satu lembaga hitam seolah² mempunyai satu mata yg sangat bulat.....
[Me]:"Who the hell are u....!!??"
dan.......benda itu tiba² hilang di pandangan mata....dan termasuklah halimunan kids itu........
Sambil menggoyang²kan badan suami saya yg besar itu [mengambil masa yg agak lama-tapi telah di edit]..................akhirnya..
[suami saya]:"apa² an ini?...."
[Me]:"darling...tadi ada hantu ganggu² aku....."
[suami saya]:"Sejak kapan kamu panggil aku darling?"
[Me]:"diem aja..ini untuk posting lho....harus mesra² gitu"
[suami saya]:"oraitla darling...apa??? ada hantu???...ah kamu...masa ada hantu dalam kamar...bobok gih"
[Me]:"ih si darling ini...gak percaya...ya udah..."

2 saat kemudian.......

[suami saya]:"Darling yuk ganti ke yg kamar lain....."
[Me]:"Dasar penakut!" :(

Itulah pengalaman yg benar² berlaku secara 'live' di depan mataku yg sepet ini..

[Acap & Adik]: hmm...Umi...tipu....!!

[Me]:Betul...Adik sama Acap masih kecil lagi waktu tu...

[Acap]: Cerita rabbit lagi best......

[Adik]:Vcd doraemon lagi best....

[Me]: Ini benar² kejadiannnnnn!!

No comments: