Tuesday, February 24, 2004

Apa kata survey.....

Kenapa kalau kita marah orang kita slalu memanggil orang tersebut dengan gelaran yg boleh melukakan hati dan naluri seseorang itu..? Kenapa kita tidak mencoba untuk memanggil mereka dengan kata² yg lebih halus, mulia dan terpuji.. seperti...

ayat negetif: "Kurang ajar punya manusia"
ayat positif : "Tambah ajaran wahai manusia"

bukankah dengan berkata manis dan sopan seperti ini lebih mulia wahai sahabatku...tidak ada masalah yg dapat diselesaikan dengan memaki hamun....saya yakin anda semua bersetuju dengan pendapat saya...dan saya confident rakyat kita sekarang lebih positif dalam menuju era bla..bla..bla..[selepas 2 jam]........undilah saya sebagai wakil rakyat anda..bla..bla...[ 5 jam berlalu..akhirnya..]..... fuh.....em...Mari kita dengar dulu pendapat orang ramai:

lokasi:di pasar awam

[makcik xxx](Identiti dirahsiakan):Kalau makcik..sorrylah mau berbaik² sama orang² yg buat makcik marah....sudahlah kurang hajar...biadap...cilakak..badigol..buduh....unta....semut.....sotong gurita...!!
[Me]: Sabar makcik...ini cuma minta pendapat saja.
[Makcik xxx]: kau pun sama.!!....aku mau pi beli sayur pun ndak senang!
[Me]:Apakah salahku...apakah dosaku.....uhuk..uhuk......

lokasi: bus stop

remaja xxx:Kalau saya lah..ndak cukup dengan sumpah seranah saya tambah dengan penumbuk...macam ni *debush*
Me:Yang ko pi tumbuk aku pasal apa...syaitan!..ehem...maksud saya adik manis...[siap kau lepas ni!]
remaja xxx:penyabar juga kakak ni....salute...!
Me:well..ihiks..[ada lori ada bas...ada ubi ada batas...kejap lagi aku balas...!]

Namun di sebalik kata² keji ini pastilah ada kata² yg sangat 'top' atau hits yg seringkali menduduki ranking teratas carta musik era....i mean...carta kata² keji & nista...mengikut survey yg dijalankan oleh saya sendiri...setelah 7 hari bersengkang mata...setelah berpuasa 70 hari...dan mandi 7 jenis bunga.....akhirnya.....Inilah keputusan yg saya perolehi....[envelope please]:

mari kita bacakan bersama...drum roll please...and the winner is.....

G......I.........L........A..........GILA!

yea....perkataan GILA adalah kata yg menjadi favourite tahun 2003/2004 dan sekaligus merampas takhta perkataan 'bodoh' bagi tahun 2002/2003.Kita persilakan 'gila' untuk menerima sijil penghargaan dan sekaligus memakai crown......gila!
[gila]:hey,that's me again..he he
[Me]:gila!
[gila]:yes.....:)
[Me]:nuts!
[gila]:Hey, that's my sister in US
[Me]:palui!
[gila]: ?


[gila]:Dengan ini saya menerima penghargaan ini mewakili setiap kata² gila yg di gunakan seantero pelusuk dunia....hidup gila!

komen kata² nista yg lain:

[bodoh] : saya disabotaj!

[kurang ajar] : saya protes! survey balik!

[mangkuk hayun] : i tak boleh terima...ni mesti kes kroni ni...

[celaka @ cilakak] : ini tidak adil...saya jealous!


Me:Ini benar² kerja gila....!!!!

No comments: