Friday, September 10, 2004

ANA, AKU DIBOM!

Kemarin kira² jam 11.00 pagi saya telah ditelefon oleh suami saya. Tapi pada waktu itu saya sedang print gambar projek di bawah (ndak tanya pun) , jadi saya hanya melihat missed call saja tertera di skrin telefon bimbit saya. Maka, saya pun berfikir dengan serius..'tumben ni urang telponnya jam segini' (iya, saya berfikiri di dalam hati menggunakan bahasa indonesia) dan kerana 'penasaran', saya pun menelefon suami saya kembali.

Me: Hallo

Suami-saya: He..ll...o..

Me: Kok suaranya gitu sih

Suami-saya: Anaa..aku...aku..aku..di bom..

Me: ceh!...ingatkan apa..tipu la

Suami-saya: bener..srius..suer (swear)..kok baru sekarang nelpon

Me: boong loe..tadi aku di lantai bawah..yee.kalo beneran masa masih bisa nelpon..

Suami-saya: bener...aku lagi berdarah ni...tapi..tapi darahnya di..di...Hahahahah..kena tipu..

Me: aik, sepa keno percaya..

Suami-saya: Tapi beneren lho Jakarta lagi di bom..liat aja ntar di CNN..pasti ada aku di TV..

Me: yah, gimana bisa kenal..pasti muka kamu udah hangus kebakar..

Suami-saya: yeee..ya udah deh liat aja ntar di TV..pasti ada..

Me: iyalah..babai

Suami-saya: bye, gtg, END (macam chatting pula-ditambah² saja..hehe)

Duh, Djakarta koe..tumpah darah lagi..

hmm....on the lighter note,
Buat pengantin baru..Rafiedah & Azwaddy...Semoga bahagia hingga ke akhir hayat..amin ya rabal alamin. Gonna miss you...isk..isk...waaa...

No comments: