Wednesday, April 28, 2004

HARI KEMARAHAN SAYA...

Dari pagi sehinggalah ke saat ini saya agak bad mood sedikit..dan sebanyak..actually sejak petang kemarin mood saya sudah mulai menunjukkan unsur² air api & angin..aisey..sebenarnya unsur² kemarahan..dan hari ini adalah hari kemuncaknya...mari kita flashback apa yg berlaku kemarin petang...

lokasi: opis saya, tingkat 2
Org yg terlibat: 2 org (saya dan inspektor shahab....ndak bah..si engineer alpa)

Engineer-alpa: ana, buli tulung ka (heee...hee)

Me: Apaaaa!

Engineer-alpa:Heee.......Hee...tulung saya taip ini request untuk inspection bah...senang saja ni...

Me: Hmm..Hmm..Bah OK laaaa...!!

Engineer-alpa:thanx...

setelah bertungkus lumus menaip...akhirnya

Me: yeaa..siap! Woi Alvin..siap sudah...

Engineer-alpa: OK..(dengan slow motion dtg ke meja saya),Buli adjust sikit ka table ni..(sambil menunjuk paper dgn tegas)

Me: (Ewah² banyak bida' muka kau) Apalagi?!

Engineer-alpa:Heee...ini bah...heeee..heee..

Me: sengih²...kuterajang karang!!...[<---ingin berkata begini tapi tidak jadi...] bah iyalah...

tengah asyik menaip..tiba² instinct saya merasakan 'basic instinct'..saya menoleh ke arahnya...saya melihat dia tengah menaip sesuatu sambil tersengih²...saya pun ragu² adakah benar dia membuat kerja atau dia sebenarnya ada penyakit mental...[hmmm..i smell somethin' fishy here]...saya pun tanpa membuang masa berjalan dengan gerakan laju ke arahnya...dan alangkah terkejutnya saya.....

Me: OOOOoooOOOOOOOO!!!!! MIRC PULA!!!!

Engineer-alpa: erk..he heeee....(ketika ini kelihatan peluh yg lebat sedang mengalir dari kepalanya)

Me: SAYA MARAH!!!

Engineer-alpa: ee..jangan marah bah..heeeeee..heeeee...

Me: SAYA MARAH!!! INI BENAR² KEJADIAN YG SAYA MARAH!!! SAYA SERIUS INI!!

Engineer-alpa: Aik..macam saya pernah dengar tu..heeeee...heeeeeee...

Me: Kau ingat saya begurau??!! Saya marah....marahhhhhhhhhhhhhhhh!!

Begitulah bermulanya detik² saya menjadi 'bad mood'...dan ketika lunch tadi pula..anak² saya telah memaksa saya membeli piza buat mereka

ACAP & ADIK: MAU PIZAAA..MAU PIZAAAAA...MAU PIZAAAAAAA..MAU PIZAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!

Me: Stop it!!...O.K..O.K......!!.. BOTH OF U WIN!!

dan saya pun membeli piza regular buat mereka berdua..ketika ini kemarahan saya baru mencapai tahap ala kadar....yg membuatkan kemarahan saya membara adalah..

Cashier-laknat:(dengan muka yg masam) Piza will be ready 15 minutes from now, thank you. come again.

Me:(ketara mengahafal) o yea? make sure i'll get my piza right on time..or else!!

Cashier-laknat:?

Me: What??!!

15 minutes later...

Me: Kurang asam..mana la konon piza ni!!!

Acap: Umi...mana Piza...Acap lapar..

Me: Tu la kamu..mau piza lagi.!!..*#$^&#&&# punya piza!!

Ketika menunggu di tepi kaunter saya melihat ada 2 orang mat salleh sedang membuat bayaran...

Cashier-laknat:(senyum² sapi) Thank you for coming..please come again.

Me:A@@*%E!!.... sama orang putih be gete² pula..

merasa diri ini ditindas..maka saya pun bertanya kepada pelayan yg lalau lalang..seperti belalang.

Me: Buli kamu check ka berapa lama lagi saya mau tunggu?

Pelayan-tongok: AAAAA??..piza ka?

Me: Ndak..roti canai!!

Pelayan-tongok:AAAA??....

Me: Of course piza.! where's my piza..?? pigi ko check dulu..mau karau sudah saya ni..

25 minutes later...

Me:%^$%^&#&&()_)()_()@##$%&

30 minutes later

Me: This is too much!!! (terus pergi ke kaunter) Excuse me miss! I've waited for almost half an hour now! Now where is my piza!!

Cashier-yg-takut:(meluru ke bahagian penghantaran piza) Woi..mana gia piza take away tu...lama juga...(balik ke kaunter) sorry miss...nanti skejap lagi

Me: Whatta!!

1 minute later

Pelayan-kasar:(menghantar dgn kasar-without saying sorry-menghulur piza)

Me: aik..(bersemuka dgn pelayan) kamu tau ka berapa lama saya tunggu untuk dapat piza ni??..and this is how u treat your customer???

Cashier-laknat: sorry miss..sorry...sorry miss...

Me: (hmm..macam lagu hello miss..hello miss..yena poringge')

pelayan-insaf-yg takut: sorry..sorry...

Me: Yeahhh right....eat your short!!! <---seperti mau berkata ini..tapi sebaliknya--> it's ok..remember..customers always right..(sambil tersenyum lebar) <----sebenarnya bukan ini juga yg di katakan...SEBENARNYA TERUS BERLALU...sebab telah lambat untuk ke tempat kerja...dan sesampai di opis

Me: hm...fwiuh! what a day! lebih baik saya membuat posting..ketika men'check' blog saya telah membaca luahan rasa si fiedah...

Me: Whatta hell??!! INI BOLEH MEMBUATKAN SAYA MARAH!!

Semua hal yg bersangkut paut dengan rumah 108 pasti akan membuatkan saya marah!!! dan inilah kemuncak kepada kemarahan saya yg boleh menyebabkan seekor semut mati dipicit dan seekor lipas menjadi kudung!! GRRRRRR.....

Ketika ini penulis sedang memakan donut sambil menjilat jari...(marah tu....)

No comments: