Wednesday, March 03, 2004

Saya & mama

Saya lunch bersama mama saya hari ini.Kami pergi ke pasar tani yg berhampiran dengan office saya.Tiap hari rabu dan sabtu ada gerai pasar tani.

Saya membeli kek lapis kesukaan adik dan 3 jenis kuih lapis.RM1 untuk 3 jenis kuih lapis yg di potong kecil...mahal :( Mama saya pula membeli RM4 untuk beberapa jenis kuih...saya tidak berminat untuk membeli kuih yg ibu saya beli sebab warnanya terlalu 'striking' seperti warna 'vanhijaubapaksaya'..adakah patut warna kek lapis berwarna hijau + pink + kuning menyala???....saya merasa seperti saya memakan 'krayon' sahaja...tapi entah kenapa mama saya merasa terpanggil untuk membeli kek lapis terbabit...

dan tadi ketika saya mengajak mama saya makan di kedai jawa...mama saya mengatakan dia hanya ingin menjamah kuih lapis yg dibeli dengan riangnya di pasar tani...

Mama saya: Mama kenyang sudah...makan kek lapis sajalah

dan kami pun pergilah ke kedai jawa dengan riang gembira.
Saya cuma makan nasi campur iaitu lauk sayur kangkung + ayam goreng+coto makassar.(hmm..banyak pula..)...dan ibu saya pun mengeluarkan kek lapis berikut untuk disantap..dan..nyum..nyum...tiba²

mama saya: ee..bangas(basi) pula ni kek...lain rasa dia..cuba kau cium..

Me: wuik...cuba mari sini...(sambil menghidu kek lapis) hgsffshhhhhh.....(menarik nafas yg dalam).......

Mama saya: lain bau dia kan...

Me: iya bangas ni...yuks..puit..puit..

Mama saya: Makan nasi lah....:(

dan ibu saya pun langsung ke kaunter nasi campur.Belum pun saya habis makan ibu saya telah mendahului saya...dan telah menghabiskan nasi campurnya dengan cemerlang sekali.

Me: tadi cakap kenyang..

Mama saya: memang pun, ini semua pasal kek lapis la ni (jari menunjuk ke arah kek lapis 'bangas')...sayang duit ja...bla..bla..bla...blaa

Me: :(......ZZZZzzzz

Mama Saya: Dengar dulu....ini kek lapis...bla..bla...bla....

Me: Mak...mak...

Mama saya:bla..bla..bla...kek lapis la da di la da da...bla bla...kek...bla..lapis..bla

Me: MMMAKK!!

Mama saya: hmm...bah, marilah bayar :)

Me:? :(

Selepas itu mama saya & saya pi 'kedai RM2.80 ke atas' untuk membeli warna pensel yg di pesan oleh Acap.Saya juga membelikan dia set stationery 'finding nemo'..Mama saya menyuruh saya membelikan adik set yg sama.Tapi saya masih ingat lagi...(terbayang di awan² kecil di atas kepala)

Adik: Adik suka pensel Miki Maus...ok

Me:ai ai boss!

dan saya tidak menjumpai set stationery miki maus.:( dan saya pun berazam untuk membelikan minuman dutch lady perisa strawberi ketika pulang sebab mama saya mengatakan

mama saya: kasi beli adik susu perisa strawberi.nanti adik merajuk

Me: ai ai boss!

dan saya pun berazam untuk membeli kan susu strawberi...dan semuanya 3 kotak minuman susu strawberi...
1 untuk Acap
1 untuk Adik
1 untuk saya..wuhehe

Mama saya: Mama mau mineral water saja

Me: Tak tanya pun

Mama saya: ketulahan kau karang..

Me:main² saja bah

Mama saya:Main² juga

Me: Oooh mum...:) (sambil memeluk mama saya)

wuhehehehe

Itulah saya & mama saya...

No comments: