Tuesday, March 02, 2004

Hobi seterika baju.

Hari ini saya bangun lambat.Ini adalah disebabkan semalam saya menonton siaran ulangan 'oscar' award di TV3.Saya bangun jam 7.30 pagi..dan kemudian saya seterika tudung.Baju saya dan Acap sudah ready sebab hari ahad saya sudah meng'seterika' stock baju yg hendak dipakai sepanjang minggu ini.Sungguh rajin saya men'seterika' pakaian.

Iya..menseterika pakaian ini telah menjadi duty saya sejak bergelar isteri.Suami saya selalu berpesan agar memastikan baju yg disimpan di dalam almari adalah baju yg telah diseterika...pernah berlaku..sewaktu suami saya membuka almari....

suami saya: eh ini belum seterika

Me: ih..ndak mungkinlah...semua sudah seterika bah

suami saya:ini (sambil menunjuk ke arah baju tersebut)

Me: itu underwear..

suami saya: mesti seterika juga!

Me: :( apa la ni orang....

begitulah keadaanya..dan saya menyedari hampir semua keluarga di indonesia menseterika pakaian sebelum memasukkannya ke dalam almari.
begitulah adanya......

p/s:Posting yang pendek adalah kesan dari kerajinan boss hadir ke office...

No comments: