Saturday, February 14, 2004

Papermint restaurant

Hari ni rasa malas betul mau pergi kerja..selesma pula.Awal pagi lagi saya bawa Miza pi breakfast di viatnamese restaurant.Seperti biasa makan "beef noodle soup".Ntahlah kenapa kami suka makan 'bip nudel' tu...maybe sebab rasa dia ndak banyak rempah macam soto atau sup yang kami pernah makan.Even nasi ayam dia pun sedap..crispy gitu...gravy dia lain dari yg lain..belum lagi spring roll dia....aiseh...lapar balik pula..
So, cerita dia..saya sama Miza ni kira regular customerlah...so tiap kali pi sana yg ganti oder cuma minuman saja.Tapi kalo main menu tu..of courselah 'bip nudel'...sampai tu pelayan tidak payah bertanya lagi...malah, setiap pagi pasti telah menyediakan bip nudel kesayangan kami walaupun kami masih pun di rumah bersiap² untuk pi office...he he...ndak bah...yg last part tu buat² ja.....
Restaurant vietnam ni berdiri dengan nama Papermint..nama saja papermint..tapi di restaurant ini tidak pun menjual chewing gum papermint..atau apa² pun yang berbaur paper mahupun mint.Saya sudah pun mengesorkan restaurant itu kepada mama saya...dan pendapatnya:

saya:ma, ada nasi ayam sedap di asia city.nasi ayam vietnam punya style.

mama:ish..vietnam? halal ka tu? mana tau ada campur B**I..

saya:mana ada...halal bah tu...pelayan dia pakai tudung (adakah ini alasan yg munasabah)

mama: bah, di mana juga tu kedai dia...

setelah berjaya memujuk untuk mencuba nasi ayam tersebut...hasilnya...
"one sweet day.....sewaktu time lunch..."

mama: Na, di mana sudah tu nasi ayam vetnam tu?..pi dulu kau beli...beli 4 la....

saya : what the hell?!? (ndak bah) ...
:ha? 4? banyak juga

mama: bah untuk kamu lagi...

saya:Oh mum u r so sweet....(senyum kambing)...

Begitulah ceritanya bagaimana mama saya pun telah addict dengan makanan dari papermint ini....

dan ia pun turut di akui oleh kakak kandung saya sendiri..
setelah mencobanya..

saya:macam mana lah rasa dia

kakak saya: sedap.........nyum nyum..slurp..slurp.....

well, what can i say...papermint...u r my favourite restaurant...aaa....



No comments: