Friday, February 27, 2004

Cerita lunch time saya

Hari ini saya lunch bersama mama & 2 orang koboi kesayangan saya...seperti yg saya janjikan saya membawa mereka makan di McD.Senyuman & keriangan inilah yg sangat² diperlukan ketika ini....Walaupun tujuan utama mereka hanyalah untuk mendapatkan mainan percuma...tapi melihat keriangan yg berbunga² ini...lautan berapi pun sanggup saya renangi (berenang pun ndak pandai..)
Saya dan mama saya hanya minum teh tarik kaw² (yg kini menjadi favourite) dan roti telur ghee...di mana lagi kalau bukan di 'Islamik'....again :(
seperti biasa si adik automatik menjadi 'seorang budak yg tidak nakal'....sebab mama saya selalu mengatakan kalau si adik nakal orang 'islamik' yg membuat roti di sana akan memasukkan dia ke dalam baldi air besar yg terdapat di restoran terbabit.Sejak itu dia akan menjadi 'seorang budak yg tidak nakal' setiap hari...maksud saya....setiap kali ke restoran berkenaan...dan setiap kali dia memandang tukang membuat roti dia akan memandangnya dengan ketakutan yg amat sangat...(sungguh innocent si tukang roti...)
Selepas itu saya sempat membelikan mereka vcd hantu yg saya tidak pasti akan tahap ke'ngerian'nya .
Sebelum pulang saya sempat berpesan kepada mereka

Me:jangan lupa mandi ok.nanti lepas mandi boleh tengok vcd..bikin takut tu...wooooooo

Adik:bikin takut?

Acap:iya dik, muka dia ada cacing tu(sambil menunjukkan muka hantu yg ada di dalam vcd)

Me:jangan nakal² ok.Nanti malam kita tengok sama²

Adik:Ok umi..umi kerja lagi?..:( adik ndak suka umi kerja

Me:iya...kejap saja..nanti petang umi pulang lah

Acap:Umi mau cari duit bah dik...nanti kalau ada duit kita boleh beli kereta Gen-2

Me:erkk..emm..iya..babaiiiiiiii....babaiiiiiii....muaaaaaach muachhhhhh (cium berabis muka adik sama acap)

Adik:Umi nih...(sambil lap² muka)

Acap:babaiiiiiii......

saya pun naik ke office....dan on PC...dan membuat posting ini...
sekian terima kasih...

No comments: