Tuesday, August 10, 2004

BLESSING IN DISGUISE

Saudara dan sahabat handai sekalian, satu peristiwa telah berlaku pada malam 9hb ogos 2004.
Berlaku kecurian yg tidak pernah diduga....di kamar tidur saya sendiri. Pencuri tersebut telah naik ke atas bumbung rumah jiran saya telah melompat masuk ke balkoni rumah saya lalu membuka kaca jendela naco di bilik kami...Saya dan suami saya telah kehilangan handphone...jam tangan...kerosang (palui! ini pun mau ambil, padahal ada yg betagar sudah) dan.....cincin perkahwinan saya...isk isk

Saya adalah org pertama yg menyedari kehilangan barang² berharga tersebut...namun saya ridho atas apa yg berlaku...:

Jam: 6.30 pagi
Lokasi: Di dalam bilik tidur

Me: waaaaaarghhhhhhhhh (menguap- sambil mencari baju yg ingin di strika)

ketika sampai di meja strika yg berhampiran dengan jendela tiba² saya dapati satu keping jendela naco telah ditanggalkan....dan...ooooooh nooooooooo

Me: Yayang bangun...handphone aku udah hilang...handphone papa mana?

Suami-saya: aaaa (masih blur) apaan nih?

Me: ini kaca naconya udah dibuka?..handphone aku udah hilang. *&$@#@#@

Suami-saya : wah, jangan² handphone aku juga hilang ni..semalam kayaknya...duh..di mana ya...

Me: ya ampun....brooch butterfly aku juga diambil pa....Wah...Pa...cincin nikah pa...waaawaaaaaaa

Kami pun dengan tidak berlengah lagi memberitahu ibu bapa saya akan kejadian tersebut...
dan ibu saya pun bercadang untuk berjumpa seseorang yg boleh mengesan barang yg hilang/dicuri...(sungguh misterius.) tengah hari itu kami membuat laporan ke balai polis...dan sempat memberitahu pakcik kepada suami saya akan hal ini, pakcik suami saya adalah seorang polis bahagian jenayah....(tak tanya pun-seperti dalam filem mr.os)

Yah, begitulah...namun suami saya telah cuba menenangkan saya dengan mengatakan mungkin Allah hendak menguji kami..(maklumlah sejak balik umrah ni...aisey) dan saya pun ridho...mungkin selama ini saya telah riak dan takbur (sila baca previous posting bertajuk 'Nokia 7200 kebanggaan saya ' yg ada unsur² riak tersebut)

Dengan itu, buat sementara waktu saya tidak bisa dihubungi melalui no. maxis mahupun no. DiGi saya. Harap maklum...

Petikan perbualan sehari selepas kecurian:

Suami-saya: Yank, aku sih gak kisah kalo aku gak bisa dapetin barang kita, asal aku tau siapa pelakunya aku udah puas hati...jangan harap dia bisa lepas...

Me: aku tuh udah gak pikir tentang Hp...aku cuma mau cincin nikah itu aja....selama ini aku cuma tunjuk cincin di jari ini aja kalo ada yg tanya status aku..liat ni, tanda cincinnya masih ada...udah sebati banget ama aku pa...isk..isk...

Suami-saya: Yank, yang penting kita sekeluarga selamat kan...dan aku gak hilang dari kamu kan...?

Me: (waduh...romantis juga suamiku ini....) iya...harusnya lebih bersyukur ya...

Doakan kami ya..


No comments: